מתכון להכנת לחם ביתי

הכנת לחם ביתי באפייה קצרה ובקלי קלות

שלום לכולם אני רוצה ללמד אותכם מתכון קליל ללחם ביתי בלי מיקסר בלי לישה  מתכון פשוט ב-4 מרכיבים בלבד. רשימת המצרכים נמצאת בסוף העמוד, אז בואו נתחיל השלב הראשון אני אשים קמח מנופה בקערה הוסיף מלח ומערבבת ואחר כך אני מוסיפה השמרים ומערבבים שוב ואז אני מוסיפה את המים ומערבבת עם כף עץ הבצק קצת דביק ברגע שמתחיל להיות לא נוח אני עוברת לערבב עם הידים. הבצק שמתקבל צריך להיות מאוד רטוב ודביק. השלב הבא אני מזלפת מעט שמן זית מעל הבצק ואז אני מחסה את הקערה עם ניילון נצמד לתפיחה ארוכה למשך 17 שעות עכשיו אני יודעת שזה נשמע מלא אבל ככה הוא מתפתח לבד אין כאן לישה והתפחה ארוכה מעניקה לו המון טעם. מה שאפשר לראות אחרי התפחה ארוכה הבצק מאוד נוזלי אז אל תדאגו ככה זה צריך להיות. עכשיו מה שאנחנו נעשה ניקח מסננת נרפד אותה עם מגבת או נייר אפייה, אני ממליצה יותר נייר אפייה ונקמח היטב  כדי שהבצק לא ידבק ונשים בצד.


עכשיו אני אקמח את משטח העבודה שלי היטב ואני אשים עליו את הבצק באמצעות קלף אני מוציאה את הבצק מהקערה ואז אני מקמחת גם את הבצק מעל  ומקפלת אותו כמו מעטפה בצורה הזו הבצק שמתקבל הוא עדין מאוד רך אבל כבר פחות דביק אני מעבירה את הבצק להתפחה נוספת בתוך הסלסלה שיצרנו להתפחה נוספת במשך כשעה וחצי. חצי שעה לפני סיום ההתפחה של הבצק אני אקח סיר מברזל ושמה לחימום בתוך תנור שחומם מראש ל 250 מעלות במשך כחצי שעה. ובשלב האחרון כשהסיר ברזל לוהט והבצק תפח בפעם האחרונה אני אעביר את הבצק על גבי נייר אפייה ולתוך הסיר הלוהט שלנו רק תזהירו בבקשה.
אם התפחתם את הבצק שלכם על גבי נייר אפייה אתם יכולים לדלג על השלב הזה. אני חורצת על הבצק פסים בעזרת סכין ומכסה את הסיר. אופה את הלחם חצי שעה בחום של 230 מעלות, לאחר מכן אני מורידה את המכסה וממשיכה לאפות באותה טמפרטורה עוד כחצי שעה נוספת זאת על מנת שהלחם שלנו יקבל צבע השחמה יפה וקריספיות. 
מוציאים מהתנור מצננים היטב, ורק שהלחם התקרר ניתן לפרוס אותו. אז מה שנותר לחם לעשות או לפרוס לחם ביתי וטרי שהכנתם בעצמכם, אני ממליצה לאכול עם חמאה וריבה שילוב נהדר להתחיל את היום,מקווה שתהנו.

אם אחרי שכל המשפחה אכלה את הלחם הנפלא שעשינו מגיעה דרישה בלתי מתוכננת של קינוחי מתוק לסיום. אנו בקינוחים זה אנחנו מציעים מגוון פטיפורים לאירועים אפילו קטנים ומשפחתיים. צרו עמנו קשר ונשמח לדאוג לכם לסיום מתוק.

בתאבון

רשימת המרכיבים

רשימת מרכיבים ללחם ביתי:

1 ק"ג קמח מנופה
700 מ"ל מים
10 גרם שמרים יבשים
20 גרם מלח

כלים מיוחדים:

  • מסננת
  • סיר ברזל עם מכסה
  • מגבת/ נייר אפייה

תמונות מהמתכון

עוגת שוקולד כרמל ותותים קינוחים זה אנחנו
לחם קינוחים זה אנחנו
לחם קינוחים זה אנחנו

הצעת מחיר בקליק